Who Becomes an Inventor in America? The Importance of Exposure to Innovation / (Record no. 324060)

MARC details
000 -CABECERA
Longitud fija campo de control 03910cam a22003977 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Número de control w24062
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL
Identificador del número de control NBER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Fecha y hora de la última transacción 20211020104720.0
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA - CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL
Códigos de información de longitud fija - Características del material adicional m o d
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA
Campo fijo de descripción física cr cnu||||||||
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Códigos de información de longitud fija 210910s2017 mau fo 000 0 eng d
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona <a href="Bell, Alexander M.">Bell, Alexander M.</a>
245 10 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO
Título Who Becomes an Inventor in America? The Importance of Exposure to Innovation /
Mención de responsabilidad, etc. Alexander M. Bell, Raj Chetty, Xavier Jaravel, Neviana Petkova, John Van Reenen.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Cambridge, Mass.
Nombre del editor, distribuidor, etc. National Bureau of Economic Research
Fecha de publicación, distribución, etc. 2017.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 1 online resource:
Otras características físicas illustrations (black and white);
490 1# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie NBER working paper series
Designación de volumen o secuencia no. w24062
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general November 2017.
520 3# - NOTA DE SUMARIO
Sumario, etc, We characterize the factors that determine who becomes an inventor in the United States, focusing on the role of inventive ability ("nature") vs. environment ("nurture"). Using deidentified data on 1.2 million inventors from patent records linked to tax records, we first show that children's chances of becoming inventors vary sharply with characteristics at birth, such as their race, gender, and parents' socioeconomic class. For example, children from high-income (top 1%) families are ten times as likely to become inventors as those from below-median income families. These gaps persist even among children with similar math test scores in early childhood - which are highly predictive of innovation rates - suggesting that the gaps may be driven by differences in environment rather than abilities to innovate. We then directly establish the importance of environment by showing that exposure to innovation during childhood has significant causal effects on children's propensities to invent. Children whose families move to a high-innovation area when they are young are more likely to become inventors. These exposure effects are technology-class and gender specific. Children who grow up in a neighborhood or family with a high innovation rate in a specific technology class are more likely to patent in exactly the same class. Girls are more likely to invent in a particular class if they grow up in an area with more women (but not men) who invent in that class. These gender- and technology class-specific exposure effects are more likely to be driven by narrow mechanisms such as role model or network effects than factors that only affect general human capital accumulation, such as the quality of schools. Consistent with the importance of exposure effects in career selection, women and disadvantaged youth are as under-represented among high-impact inventors as they are among inventors as a whole. These findings suggest that there are many "lost Einsteins" - individuals who would have had highly impactful inventions had they been exposed to innovation in childhood - especially among women, minorities, and children from low-income families.
530 ## - NOTA DE FORMATO FÍSICO ADICIONAL DISPONIBLE
Nota de formato físico adicional disponible Hardcopy version available to institutional subscribers
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA
Nota de detalles del sistema System requirements: Adobe [Acrobat] Reader required for PDF files.
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA
Nota de detalles del sistema Mode of access: World Wide Web.
588 0# - NOTA DE FUENTE DE LA DESCRIPCIÓN
Nota de fuente de la descripción Print version record
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada E0 - General
Fuente de encabezamiento o término Journal of Economic Literature class.
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada H0 - General
Fuente de encabezamiento o término Journal of Economic Literature class.
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada J0 - General
Fuente de encabezamiento o término Journal of Economic Literature class.
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada O3 - Innovation &bull; Research and Development &bull; Technological Change &bull; Intellectual Property Rights
Fuente de encabezamiento o término Journal of Economic Literature class.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Chetty, Raj.
9 (RLIN) 7917
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Jaravel, Xavier.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Petkova, Neviana.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Van Reenen, John.
9 (RLIN) 22182
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial National Bureau of Economic Research.
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME
Título uniforme Working Paper Series (National Bureau of Economic Research)
Designación de volumen o secuencia no. w24062.
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO
Identificador Uniforme del Recurso (URI) <a href="https://www.nber.org/papers/w24062">https://www.nber.org/papers/w24062</a>
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO
Texto del enlace Acceso en línea al DOI
Identificador Uniforme del Recurso (URI) <a href="http://dx.doi.org/10.3386/w24062">http://dx.doi.org/10.3386/w24062</a>
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Fuente de clasificaión o esquema Dewey Decimal Classification
Koha [por defecto] tipo de item Working Paper
Holdings
Disponibilidad Mostrar en OPAC Fuente de clasificación o esquema Tipo de Descarte No para préstamo Forma de Material Localización permanente Localización actual Localización en estanterías Fecha adquisición Préstamos totales Signatura completa Fecha última consulta Propiedades de Préstamo KOHA
    Dewey Decimal Classification   Not For Loan Colección NBER Biblioteca Digital Biblioteca Digital Coleccion Digital 2021-03-16   nber w24062 2021-03-16 Working Paper

Powered by Koha