MARC details
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
02719cam a22003377 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Número de control |
w21206 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
NBER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20211020105614.0 |
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA - CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL |
Códigos de información de longitud fija - Características del material adicional |
m o d |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo fijo de descripción física |
cr cnu|||||||| |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
210910s2015 mau fo 000 0 eng d |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
<a href="Cuellar, Alison Evans.">Cuellar, Alison Evans.</a> |
9 (RLIN) |
33080 |
245 10 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO |
Título |
Causal Effects of Mental Health Treatment on Education Outcomes for Youth in the Justice System / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Alison Evans Cuellar, Dhaval M. Dave. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Cambridge, Mass. |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
National Bureau of Economic Research |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2015. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
1 online resource: |
Otras características físicas |
illustrations (black and white); |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
NBER working paper series |
Designación de volumen o secuencia |
no. w21206 |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
May 2015. |
520 3# - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
This study assesses whether mental health interventions can improve academic outcomes for justice-involved youth. Only a limited number of studies have linked justice policies to outcomes beyond crime, particularly education, which carries large monetary and non-monetary benefits. The current study relies on detailed administrative data and unique policy rules under which youth are assigned to behavioral treatment programs. The administrative data allow for a rich set of controls for observed family- and youth-specific heterogeneity. In addition, the treatment assignment rules create a discontinuity among youth who are deemed eligible or not eligible for treatment, rules which the study exploits empirically to address the non-random selection bias in estimating plausibly causal effects of treatment eligibility and treatment receipt. Estimates indicate that certain types of intensive mental health intervention can lower dropout and increase high-school completion for justice-involved youth. Effects on grades are negative or not significant, possibly due to the greater retention of less academically-skilled students. We also assess heterogeneity in the treatment effects, and find that the effects on dropout tend to be greater among youth believed to be less academically engaged prior to treatment. |
530 ## - NOTA DE FORMATO FÍSICO ADICIONAL DISPONIBLE |
Nota de formato físico adicional disponible |
Hardcopy version available to institutional subscribers |
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA |
Nota de detalles del sistema |
System requirements: Adobe [Acrobat] Reader required for PDF files. |
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA |
Nota de detalles del sistema |
Mode of access: World Wide Web. |
588 0# - NOTA DE FUENTE DE LA DESCRIPCIÓN |
Nota de fuente de la descripción |
Print version record |
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA |
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada |
I1 - Health |
Fuente de encabezamiento o término |
Journal of Economic Literature class. |
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA |
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada |
I21 - Analysis of Education |
Fuente de encabezamiento o término |
Journal of Economic Literature class. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Dave, Dhaval M. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD |
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
National Bureau of Economic Research. |
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
Working Paper Series (National Bureau of Economic Research) |
Designación de volumen o secuencia |
no. w21206. |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="https://www.nber.org/papers/w21206">https://www.nber.org/papers/w21206</a> |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Texto del enlace |
Acceso en línea al DOI |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="http://dx.doi.org/10.3386/w21206">http://dx.doi.org/10.3386/w21206</a> |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificaión o esquema |
Dewey Decimal Classification |
Koha [por defecto] tipo de item |
Working Paper |