MARC details
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
03132cam a22003257 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Número de control |
w15073 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
NBER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20211020111454.0 |
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA - CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL |
Códigos de información de longitud fija - Características del material adicional |
m o d |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo fijo de descripción física |
cr cnu|||||||| |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
210910s2009 mau fo 000 0 eng d |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
<a href="Galenson, David.">Galenson, David.</a> |
245 10 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO |
Título |
Conceptual Revolutions in Twentieth-Century Art / |
Mención de responsabilidad, etc. |
David Galenson. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Cambridge, Mass. |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
National Bureau of Economic Research |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2009. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
1 online resource: |
Otras características físicas |
illustrations (black and white); |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
NBER working paper series |
Designación de volumen o secuencia |
no. w15073 |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
June 2009. |
520 3# - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
Art critics and scholars have acknowledged the breakdown of their explanations and narratives of contemporary art in the face of what they consider the incoherent era of "pluralism" or "postmodernism" that began in the late twentieth century. This failure is in fact a result of their inability to understand the nature of the development of advanced art throughout the entire twentieth century, and particularly the novel behavior of young conceptual innovators in a new market environment. The rise of a competitive market for advanced art in the late nineteenth century freed artists from the constraint of having to satisfy powerful patrons, and gave them unprecedented freedom to innovate. As the rewards for radical and conspicuous innovation increased, conceptual artists could respond to these incentives more quickly and decisively than their experimental counterparts. Early in the twentieth century, the young conceptual genius Pablo Picasso initiated two new practices, by alternating styles at will and inventing a new artistic genre, that became basic elements of the art of a series of later conceptual innovators. By the late twentieth century, extensions of these practices had led to the emergence of important individual artists whose work appeared to have no unified style, and to the balkanization of advanced art, as the dominance of painting gave way before novel uses of old genres and the creation of many new ones. Understanding not only contemporary art, but the art of the past century as a whole, will require art scholars to abandon their outmoded insistence on analyzing art in terms of style, and to recognize the many novel patterns of behavior that have been created over the course of the past century by young conceptual innovators. |
530 ## - NOTA DE FORMATO FÍSICO ADICIONAL DISPONIBLE |
Nota de formato físico adicional disponible |
Hardcopy version available to institutional subscribers |
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA |
Nota de detalles del sistema |
System requirements: Adobe [Acrobat] Reader required for PDF files. |
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA |
Nota de detalles del sistema |
Mode of access: World Wide Web. |
588 0# - NOTA DE FUENTE DE LA DESCRIPCIÓN |
Nota de fuente de la descripción |
Print version record |
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA |
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada |
Z1 - Cultural Economics • Economic Sociology • Economic Anthropology |
Fuente de encabezamiento o término |
Journal of Economic Literature class. |
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA |
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada |
Z11 - Economics of the Arts and Literature |
Fuente de encabezamiento o término |
Journal of Economic Literature class. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD |
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
National Bureau of Economic Research. |
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
Working Paper Series (National Bureau of Economic Research) |
Designación de volumen o secuencia |
no. w15073. |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="https://www.nber.org/papers/w15073">https://www.nber.org/papers/w15073</a> |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Texto del enlace |
Acceso en línea al DOI |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="http://dx.doi.org/10.3386/w15073">http://dx.doi.org/10.3386/w15073</a> |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificaión o esquema |
Dewey Decimal Classification |
Koha [por defecto] tipo de item |
Working Paper |