MARC details
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
03058cam a22003497 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Número de control |
w10571 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
NBER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20211020112748.0 |
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA - CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL |
Códigos de información de longitud fija - Características del material adicional |
m o d |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo fijo de descripción física |
cr cnu|||||||| |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
210910s2004 mau fo 000 0 eng d |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
<a href="Bolton, Patrick.">Bolton, Patrick.</a> |
245 10 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO |
Título |
Conflicts of Interest, Information Provision, and Competition in Banking / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Patrick Bolton, Xavier Freixas, Joel Shapiro. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Cambridge, Mass. |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
National Bureau of Economic Research |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2004. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
1 online resource: |
Otras características físicas |
illustrations (black and white); |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
NBER working paper series |
Designación de volumen o secuencia |
no. w10571 |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
June 2004. |
520 3# - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
In some markets, such as the market for drugs or for financial services, sellers have better information than buyers regarding the matching between the buyer's needs and the good's actual characteristics. Depending on the market structure, this may lead to conflicts of interest and/or the under-provision of information by the seller. This paper studies this issue in the market for financial services. The analysis presents a new model of competition between banks, as banks' price competition influences the ensuing incentives for truthful information revelation. We compare two different firm structures, specialized banking, where financial institutions provide a unique financial product, and one-stop banking, where a financial institution is able to provide several financial products which are horizontally differentiated. We show first that, although conflicts of interest may prevent information disclosure under monopoly, competition forces full information provision for sufficiently high reputation costs. Second, in the presence of market power, one-stop banks will use information strategically to increase product differentiation and therefore will always provide reliable information and charge higher prices than specialized banks, thus providing a new reason for the creation of one-stop banks. Finally, we show that, if independent financial advisers are able to provide reliable information, this increases product differentiation and therefore market power, so that it is in the interest of financial intermediaries to promote external independent financial advice. |
530 ## - NOTA DE FORMATO FÍSICO ADICIONAL DISPONIBLE |
Nota de formato físico adicional disponible |
Hardcopy version available to institutional subscribers |
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA |
Nota de detalles del sistema |
System requirements: Adobe [Acrobat] Reader required for PDF files. |
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA |
Nota de detalles del sistema |
Mode of access: World Wide Web. |
588 0# - NOTA DE FUENTE DE LA DESCRIPCIÓN |
Nota de fuente de la descripción |
Print version record |
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA |
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada |
G2 - Financial Institutions and Services |
Fuente de encabezamiento o término |
Journal of Economic Literature class. |
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA |
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada |
L1 - Market Structure, Firm Strategy, and Market Performance |
Fuente de encabezamiento o término |
Journal of Economic Literature class. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Freixas, Xavier. |
9 (RLIN) |
10738 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Shapiro, Joel. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD |
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
National Bureau of Economic Research. |
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
Working Paper Series (National Bureau of Economic Research) |
Designación de volumen o secuencia |
no. w10571. |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="https://www.nber.org/papers/w10571">https://www.nber.org/papers/w10571</a> |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Texto del enlace |
Acceso en línea al DOI |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="http://dx.doi.org/10.3386/w10571">http://dx.doi.org/10.3386/w10571</a> |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificaión o esquema |
Dewey Decimal Classification |
Koha [por defecto] tipo de item |
Working Paper |