MARC details
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
03523cam a22003257 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Número de control |
w3815 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
NBER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20211020114632.0 |
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA - CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL |
Códigos de información de longitud fija - Características del material adicional |
m o d |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo fijo de descripción física |
cr cnu|||||||| |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
210910s1991 mau fo 000 0 eng d |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
<a href="Gordon, Robert J.">Gordon, Robert J.</a> |
245 10 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO |
Título |
Productivity in the Transportation Sector / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Robert J. Gordon. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Cambridge, Mass. |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
National Bureau of Economic Research |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
1991. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
1 online resource: |
Otras características físicas |
illustrations (black and white); |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
NBER working paper series |
Designación de volumen o secuencia |
no. w3815 |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
August 1991. |
520 3# - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
This is a comprehensive study of measurement and substantive issues that arise in determining the rate of multi factor productivity (MFP) growth in the transportation industry over the postwar period, 1948-87. Official data on output and employment are provided by two government agencies and conflict markedly for railroads, airlines, and trucking. This paper identifies the source of the conflicts and selects the best of the government indexes for further study, It concludes that improved data reduce the magnitude of the post-1973 productivity slowdown in transportation MFP growth from a previously reported 2.5 percent per annum to just 0.5 percent. The effect of deregulation has been mixed; MFP growth accelerated markedly for railroads when 1978-87 is compared to the pre-1978 period, but slowed sharply for airlines and trucking. New results on output quality are provided for airlines, particularly for the period of deregulation. Contrary to the standard view, deregulation has not substituted circuitous routings through hubs for nonstop flights available previously; instead the establishment of new hubs has greatly increased the number of nonstop routings available, and remarkably few nonstop routes have been discontinued. An estimate is provided of the value of time saved by the improved routings, and of the offsetting time cost of extended scheduled flight times resulting from increased congestion. Such estimates of the value of time are swamped by the huge contribution to welfare provided by the manufacturers of aircraft and engines; the time saving from the "invention of air travel" for 1989 is valued at 400 percent of domestic airline revenue and 3.5 percent of GNP. Alternative measures of capital input, based on new quality-adjusted equipment deflators, are provided for airlines, railroads, and trucking. These uniformly increase faster in the earlier postwar years than in the last decade and consequently imply a smaller decline in MFP growth than in official data sources. However, new estimates of the input of government expenditures on airports, air traffic control, and highways, do not change appreciably the pattern of postwar MFP growth in transportation. |
530 ## - NOTA DE FORMATO FÍSICO ADICIONAL DISPONIBLE |
Nota de formato físico adicional disponible |
Hardcopy version available to institutional subscribers |
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA |
Nota de detalles del sistema |
System requirements: Adobe [Acrobat] Reader required for PDF files. |
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA |
Nota de detalles del sistema |
Mode of access: World Wide Web. |
588 0# - NOTA DE FUENTE DE LA DESCRIPCIÓN |
Nota de fuente de la descripción |
Print version record |
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA |
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada |
L5 - Regulation and Industrial Policy |
Fuente de encabezamiento o término |
Journal of Economic Literature class. |
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA |
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada |
O4 - Economic Growth and Aggregate Productivity |
Fuente de encabezamiento o término |
Journal of Economic Literature class. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD |
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
National Bureau of Economic Research. |
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
Working Paper Series (National Bureau of Economic Research) |
Designación de volumen o secuencia |
no. w3815. |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="https://www.nber.org/papers/w3815">https://www.nber.org/papers/w3815</a> |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Texto del enlace |
Acceso en línea al DOI |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="http://dx.doi.org/10.3386/w3815">http://dx.doi.org/10.3386/w3815</a> |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificaión o esquema |
Dewey Decimal Classification |
Koha [por defecto] tipo de item |
Working Paper |