Productivity in the Transportation Sector / (Record no. 344659)

MARC details
000 -CABECERA
Longitud fija campo de control 03523cam a22003257 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Número de control w3815
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL
Identificador del número de control NBER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Fecha y hora de la última transacción 20211020114632.0
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA - CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL
Códigos de información de longitud fija - Características del material adicional m o d
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA
Campo fijo de descripción física cr cnu||||||||
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Códigos de información de longitud fija 210910s1991 mau fo 000 0 eng d
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona <a href="Gordon, Robert J.">Gordon, Robert J.</a>
245 10 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO
Título Productivity in the Transportation Sector /
Mención de responsabilidad, etc. Robert J. Gordon.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Cambridge, Mass.
Nombre del editor, distribuidor, etc. National Bureau of Economic Research
Fecha de publicación, distribución, etc. 1991.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 1 online resource:
Otras características físicas illustrations (black and white);
490 1# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie NBER working paper series
Designación de volumen o secuencia no. w3815
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general August 1991.
520 3# - NOTA DE SUMARIO
Sumario, etc, This is a comprehensive study of measurement and substantive issues that arise in determining the rate of multi factor productivity (MFP) growth in the transportation industry over the postwar period, 1948-87. Official data on output and employment are provided by two government agencies and conflict markedly for railroads, airlines, and trucking. This paper identifies the source of the conflicts and selects the best of the government indexes for further study, It concludes that improved data reduce the magnitude of the post-1973 productivity slowdown in transportation MFP growth from a previously reported 2.5 percent per annum to just 0.5 percent. The effect of deregulation has been mixed; MFP growth accelerated markedly for railroads when 1978-87 is compared to the pre-1978 period, but slowed sharply for airlines and trucking. New results on output quality are provided for airlines, particularly for the period of deregulation. Contrary to the standard view, deregulation has not substituted circuitous routings through hubs for nonstop flights available previously; instead the establishment of new hubs has greatly increased the number of nonstop routings available, and remarkably few nonstop routes have been discontinued. An estimate is provided of the value of time saved by the improved routings, and of the offsetting time cost of extended scheduled flight times resulting from increased congestion. Such estimates of the value of time are swamped by the huge contribution to welfare provided by the manufacturers of aircraft and engines; the time saving from the "invention of air travel" for 1989 is valued at 400 percent of domestic airline revenue and 3.5 percent of GNP. Alternative measures of capital input, based on new quality-adjusted equipment deflators, are provided for airlines, railroads, and trucking. These uniformly increase faster in the earlier postwar years than in the last decade and consequently imply a smaller decline in MFP growth than in official data sources. However, new estimates of the input of government expenditures on airports, air traffic control, and highways, do not change appreciably the pattern of postwar MFP growth in transportation.
530 ## - NOTA DE FORMATO FÍSICO ADICIONAL DISPONIBLE
Nota de formato físico adicional disponible Hardcopy version available to institutional subscribers
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA
Nota de detalles del sistema System requirements: Adobe [Acrobat] Reader required for PDF files.
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA
Nota de detalles del sistema Mode of access: World Wide Web.
588 0# - NOTA DE FUENTE DE LA DESCRIPCIÓN
Nota de fuente de la descripción Print version record
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada L5 - Regulation and Industrial Policy
Fuente de encabezamiento o término Journal of Economic Literature class.
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada O4 - Economic Growth and Aggregate Productivity
Fuente de encabezamiento o término Journal of Economic Literature class.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial National Bureau of Economic Research.
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME
Título uniforme Working Paper Series (National Bureau of Economic Research)
Designación de volumen o secuencia no. w3815.
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO
Identificador Uniforme del Recurso (URI) <a href="https://www.nber.org/papers/w3815">https://www.nber.org/papers/w3815</a>
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO
Texto del enlace Acceso en línea al DOI
Identificador Uniforme del Recurso (URI) <a href="http://dx.doi.org/10.3386/w3815">http://dx.doi.org/10.3386/w3815</a>
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Fuente de clasificaión o esquema Dewey Decimal Classification
Koha [por defecto] tipo de item Working Paper
Holdings
Disponibilidad Mostrar en OPAC Fuente de clasificación o esquema Tipo de Descarte No para préstamo Forma de Material Localización permanente Localización actual Localización en estanterías Fecha adquisición Préstamos totales Signatura completa Fecha última consulta Propiedades de Préstamo KOHA
    Dewey Decimal Classification   Not For Loan Colección NBER Biblioteca Digital Biblioteca Digital Coleccion Digital 2021-03-16   nber w3815 2021-03-16 Working Paper

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