MARC details
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
02393caa a22002538i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Número de control |
81209b82-en |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
FR-PaOEC |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20210419171042.0 |
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA - CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL |
Códigos de información de longitud fija - Características del material adicional |
a o d i |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo fijo de descripción física |
cr || |||a|n|| |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
200801s2020 ||| o i|0| 0 eng d |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control del sistema |
(FR-PaOEC) |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
FR-PaOEC |
110 2# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
Organisation for Economic Co-operation and Development. |
245 10 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO |
Título |
Education responses to COVID-19: an implementation strategy toolkit |
Medio |
[electronic resource] / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Organisation for Economic Co-operation and Development |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Paris : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
OECD Publishing, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2020. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
11 p. |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
OECD Education Policy Perspectives, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas (ISSN) |
22260943 ; |
Designación de volumen o secuencia |
no.5 |
520 3# - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
This toolkit provides education system leaders with an implementation framework and questions to consider in the development of their education responses to the COVID-19 crisis. It builds on an analysis of education policy actions taken during the initial stages of the COVID-19 crisis. What dimensions need to be considered for implementing education responses to COVID-19? Lessons learned show that emergency strategies such as those triggered by COVID 19 need to take into consideration some constraints: fixed initial contextual factors, limited evidence available and no time for capacity development. Implementing an education response to the COVID-19 pandemic that supports equity, quality and wellbeing should rely on the capacity of schools and education professionals as well as technological resources available. The engagement of stakeholders to develop a broadly supported overarching solution may need to be limited to key actors initially and integrated in later stages, as there is an optimal trade-off between involvement and reactivity. But the policy can actually be based on schools having leeway to design their own approaches, following the shaping of a national or regional vision, generic health and educational guidelines, and the provision of support to those in need to manage inequities. An effective implementation strategy will bring together these dimensions and make them actionable in terms of timeframes, responsibilities, tools and available resources. |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Education |
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
OECD Education Policy Perspectives, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas (ISSN) |
22260943 ; |
Designación de volumen o secuencia |
no.5. |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Nombre del host |
oecd-ilibrary.org |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="https://s443-doi-org.br.lsproxy.net/10.1787/81209b82-en">https://s443-doi-org.br.lsproxy.net/10.1787/81209b82-en</a> |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificaión o esquema |
Dewey Decimal Classification |
Koha [por defecto] tipo de item |
Working Paper |