Incentives and Accountability (Record no. 365854)

MARC details
000 -CABECERA
Longitud fija campo de control 02727caa a22002538i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Número de control hemp-v15-art3-en
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL
Identificador del número de control FR-PaOEC
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Fecha y hora de la última transacción 20210419171532.0
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA - CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL
Códigos de información de longitud fija - Características del material adicional a o d i
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA
Campo fijo de descripción física cr || |||m|n||
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Códigos de información de longitud fija 171201s2003 ||| o i|0| 0 eng d
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control del sistema (FR-PaOEC)
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador de origen FR-PaOEC
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona <a href="Belloc, Bernard.">Belloc, Bernard.</a>
245 10 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO
Título Incentives and Accountability
Medio [electronic resource]:
Resto del título Instruments of change /
Mención de responsabilidad, etc. Bernard Belloc
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Paris :
Nombre del editor, distribuidor, etc. OECD Publishing,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2003.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 25 p.
520 3# - NOTA DE SUMARIO
Sumario, etc, Observers have frequently pointed to a lack of openness in French universities and university institutions, but I may say that for several years now French universities, and more generally the entire higher education system in France, have been engaged in efforts to make the process more open in all respects. The institutions of French higher education are moving towards increasing autonomy. I shall seek, in this article, to show that the French system is equipped with a number of incentive mechanisms. These are both collective, institutions having the opportunity to generate their own resources, and also individual, taking the form of personal bonuses. In the same way, universities are subject to much more frequent monitoring than is thought, which could lead to elements of a system of evaluation. But the oversight that the French Government has over public higher education and research institutions is both excessive and inadequate: it is finicky and poorly targeted and therefore badly organised and ineffective from the point of view of meeting society's legitimate expectations. The idea I should like to promote is in fact quite simple: it is by making institutions more accountable by actually increasing their autonomy that we shall promote incentive systems both for individuals and for institutions and that we shall impose an effective method of evaluation - the only ways of ensuring real change at the heart of our system of higher education and research. Incentive systems are needed to motivate people, institutions need increased autonomy if their action is to be more effective and a real system of evaluation is needed to ensure management and decision-making accountability for partners and to assess the ability of institutions to achieve the strategic objectives they have set themselves
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Education
773 0# - ENLACE AL DOCUMENTO FUENTE
Título Higher Education Management and Policy
Parte(s) relacionada(s) Vol. 15, no. 1, p. 23-41
-- 15:1<23
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas (ISSN) 17269822
775 0# - ENLACE A OTRA EDICIÓN
Título Incitations et transparence : Des instruments de changement dans l'enseignement supérieur
Código de lengua fre
Número de control del registro relacionado (FR-PaOEC)
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO
Nombre del host oecd-ilibrary.org
Identificador Uniforme del Recurso (URI) <a href="https://s443-doi-org.br.lsproxy.net/10.1787/hemp-v15-art3-en">https://s443-doi-org.br.lsproxy.net/10.1787/hemp-v15-art3-en</a>
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Fuente de clasificaión o esquema Dewey Decimal Classification
Koha [por defecto] tipo de item Working Paper
Holdings
Disponibilidad Mostrar en OPAC Fuente de clasificación o esquema Tipo de Descarte No para préstamo Forma de Material Localización permanente Localización actual Localización en estanterías Fecha adquisición Préstamos totales Signatura completa Fecha última consulta Propiedades de Préstamo KOHA
    Dewey Decimal Classification   Not For Loan Colección OECD Biblioteca Digital Biblioteca Digital Coleccion Digital 2021-01-14   OECD hemp-v15-art3-en 2021-01-25 Working Paper

Powered by Koha