MARC details
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
02355caa a22003018i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Número de control |
220864240618 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
FR-PaOEC |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20210419171744.0 |
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA - CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL |
Códigos de información de longitud fija - Características del material adicional |
a o d i |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo fijo de descripción física |
cr || |||m|n|| |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
171201s2009 ||| o i|0| 0 eng d |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control del sistema |
(FR-PaOEC) |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
FR-PaOEC |
084 ## - OTRO NÚMERO DE CLASIFICACIÓN |
Número de Clasificación |
I21 |
Fuente del Número |
jelc |
084 ## - OTRO NÚMERO DE CLASIFICACIÓN |
Número de Clasificación |
I28 |
Fuente del Número |
jelc |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
<a href="Boarini, Romina.">Boarini, Romina.</a> |
245 10 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO |
Título |
Towards better Schools and more Equal Opportunities for Learning in Italy |
Medio |
[electronic resource] / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Romina Boarini = Améliorer l'école et l'égalité d'accès à l'éducation en Italie / Romina Boarini |
246 31 - VARIANTES DE TÍTULO |
Título propio - Título en breve |
Améliorer l'école et l'égalité d'accès à l'éducation en Italie |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Paris : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
OECD Publishing, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2009. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
64 p. ; |
Dimensiones |
21 x 29.7cm. |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
OECD Economics Department Working Papers, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas (ISSN) |
18151973 ; |
Designación de volumen o secuencia |
no.727 |
520 3# - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
Compulsory school education in Italy produces poor results in terms of 15-year olds' performance on PISA tests, compared with other OECD countries, despite a relatively high level of expenditure. While the influence of social background is smaller than in many OECD countries, it is largely transmitted through a kind of self-segregation resulting from family choices among the different types of upper secondary school. Large differences in pupils' performance between regions cannot be explained by the quantity of resources available; separating the influence of socio-economic conditions from school efficiency is difficult and must be treated carefully in plans for extending fiscal federalism. The Italian government is rightly concerned to get better value for money and this chapter argues that policies to improve the information available to schools and teachers on the results they are achieving, while giving them appropriate incentives, responsibility and power to respond to such information, are necessary accompaniments to expenditure-saving policies. An improved focus on good quality training, both for new recruits and experienced teachers, and recruitment procedures themselves, should also pay dividends on efficiency. |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Economics |
651 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - NOMBRE GEOGRÁFICO |
Nombre geográfico |
Italy |
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
OECD Economics Department Working Papers, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas (ISSN) |
18151973 ; |
Designación de volumen o secuencia |
no.727. |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Nombre del host |
oecd-ilibrary.org |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="https://s443-doi-org.br.lsproxy.net/10.1787/220864240618">https://s443-doi-org.br.lsproxy.net/10.1787/220864240618</a> |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificaión o esquema |
Dewey Decimal Classification |
Koha [por defecto] tipo de item |
Working Paper |