MARC details
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
06667nam a22005655i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Número de control |
978-981-10-0575-6 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
DE-He213 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20210420094316.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo fijo de descripción física |
cr nn 008mamaa |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
160802s2016 si | s |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9789811005756 |
-- |
978-981-10-0575-6 |
024 7# - OTROS IDENTIFICADORES NORMALIZADOS |
Número normalizado o código |
10.1007/978-981-10-0575-6 |
Fuente del número o código |
doi |
050 #4 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HB144 |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA |
Código de categoría de materia |
PBUD |
Fuente |
bicssc |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA |
Código de categoría de materia |
MAT011000 |
Fuente |
bisacsh |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA |
Código de categoría de materia |
PBUD |
Fuente |
thema |
082 04 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación Decimal |
519.3 |
245 10 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO |
Título |
Simulation and Gaming in the Network Society |
Medio |
[electronic resource] / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Toshiyuki Kaneda, Hidehiko Kanegae, Yusuke Toyoda, Paola Rizzi. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
1st ed. 2016. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN , DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Lugar de producción, publicación, distribución, fabricación |
Singapore : |
Nombre del productor, editor, distribuidor, fabricante |
Springer Singapore : |
-- |
Imprint: Springer, |
Fecha de de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2016. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
XVI, 474 p. 133 illus., 85 illus. in color. |
Otras características físicas |
online resource. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
text |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre del tipo de medio |
computer |
Código del tipo de medio |
c |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre del tipo de soporte |
online resource |
Código del tipo de soporte |
cr |
Fuente |
rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL |
Tipo de archivo |
text file |
Formato de codificación |
PDF |
Fuente |
rda |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Translational Systems Sciences, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas (ISSN) |
2197-8832 ; |
Designación de volumen o secuencia |
9 |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Part I: History, Theory and Methodology -- 1. The Origins of Board Games and Ancient Game Boards -- 2. Bending Time - Using Simulation to Warp Perceptions of Time For Learning Purposes -- 3. Eat the Cabbage, Kill the Wolf. When a Game Becomes a Useful Tool for the Simulation of Communication, Information and Decision Making Processes -- 4. Live-Action Roleplay; or the Performance of Realities -- 5. Participants' Perceptions of Gaming Simulation -- 6. Ecological Psychology - A Framework for Wargame Design -- Part II: Classroom Fields -- 8. Simulation and Gaming in Virtual Language Learning Literacy -- 9. Comparing Live-Action and Computer-Mediated Educational Games for Engineering Studies -- 10. Development of Gaming Material and Design Framework for Integrating Entrepreneurship Education into Problem-based Learning in Mathematics -- 11. Understanding the History of International Politics- A Retrospective and Repeated Type of Gaming and Simulation in the Classroom -- 12. Gamification in Education: "American Dream" Game -- Part III: Business Fields -- 13.Japanese CreativeServices and Its Competitive , Value Co-operation Process -- 14. Implementaion Model for the Gamification of Business Processes: A Study from the Field of Material Handling -- 15. ColPMan: A Serious Game for Practicing Collaborative Production Management -- 16. Massively Multiplayer Online Games as Information Systems Implications for Organizational Learning -- 17. An Experiment: An International Comparison of the Decision- Making Process Using a Business Game -- 18. Experiential Artefact for Cross- Cultural Learning in Business Games: First Results -- Part IV: Policy and Planning Fields -- 19. Urban Planning Games and Simulations: From Board Games to Artificial Environments -- 20. Between Game and Reality: Using Serious Games to Analyze Complex Interaction Processes in Air Traffic Management -- 21. Gaming Simulation Hybrids in the Railway Domain: How Games Impact the Volatility of Innovation Processes -- 22. A Feasbility Study of Land Readjustment Projects in Afganistan by Developing and Applying Gaming Simulation -- 23. Development of SASKE-NABLE: A Simulation Game Utilizing Lessons from the Great East Japan Earthquake -- 24. A Simulation of Economic Loss Impact and Recovery: A Case Study of Shima City Assuming Nankai Trough Earthquake -- Part V: Emerging Research Fields -- 25. Environmental Education by Playing an Industrial Waste Game: A Comparison between Chinese, Korean, and Japanese University Students -- 26. Even Unreliable Information Disclosure Makes People Cooperate in A Social Dilemma: Development of the "Industrial Waste Illegal Dumping game" -- 27. Cormas, an Agent-Basedsimulation Platform for Coupling Human Decisions with Computerized Dynamics -- 28. The Fab Safe Game Preparing Fab Labs and Maker Spaces for Occupational Health and Safety -- 29. Knowledge Brokers in Action: A Game Based Approach for Strengthening Evidence- Based Policies -- 30. Simulation of an Organization as a Complex System: Agent - Based Modeling and a Gaming Experiment for Evolutionary Knowledge Management. |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
This book provides the state of the art in the simulation and gaming study field by systematically collecting excellent papers presented at the 46th International Simulation and Gaming Association annual conference held in Kyoto 17-25 July 2015. Simulation and gaming has been used in a wide variety of areas ranging from early childhood education and school-age children, universities, and professional education, to policy exploration and social problem solving. Moreover, it now been drastically changing its features in the Internet Of Things (IOT) society while taking over a wide variety of aliases, such as serious games and gamification. Most of the papers on which this book's chapters are based were written by academic researchers, both up-and-coming and well known. In addition, simulation and gaming is a translational system science going from theory to clinical cross-disciplinary topics. With this book, therefore, graduate students and higher-level researchers, educators, and practitioners can become familiar with the state-of-the-art academic research on simulation and gaming in the network society of the twenty-first century. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Game theory. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Social policy. |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Game Theory. |
Número de control del registro de autoridad |
https://scigraph.springernature.com/ontologies/product-market-codes/W29020 |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Social Policy. |
Número de control del registro de autoridad |
https://scigraph.springernature.com/ontologies/product-market-codes/W34020 |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Game Theory, Economics, Social and Behav. Sciences. |
Número de control del registro de autoridad |
https://scigraph.springernature.com/ontologies/product-market-codes/M13011 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Kaneda, Toshiyuki. |
Término indicativo de función |
editor. |
Código de función |
edt |
-- |
http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Kanegae, Hidehiko. |
Término indicativo de función |
editor. |
Código de función |
edt |
-- |
http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Toyoda, Yusuke. |
Término indicativo de función |
editor. |
Código de función |
edt |
-- |
http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Rizzi, Paola. |
Término indicativo de función |
editor. |
Código de función |
edt |
-- |
http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD |
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
SpringerLink (Online service) |
773 0# - ENLACE AL DOCUMENTO FUENTE |
Título |
Springer Nature eBook |
776 08 - ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL |
Información sobre la relación |
Printed edition: |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9789811005749 |
776 08 - ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL |
Información sobre la relación |
Printed edition: |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9789811005763 |
776 08 - ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL |
Información sobre la relación |
Printed edition: |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9789811091988 |
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
Translational Systems Sciences, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas (ISSN) |
2197-8832 ; |
Designación de volumen o secuencia |
9 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="https://s443-doi-org.br.lsproxy.net/10.1007/978-981-10-0575-6">https://s443-doi-org.br.lsproxy.net/10.1007/978-981-10-0575-6</a> |
912 ## - |
-- |
ZDB-2-ECF |
912 ## - |
-- |
ZDB-2-SXEF |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificaión o esquema |
Dewey Decimal Classification |
Koha [por defecto] tipo de item |
E-Book |