MARC details
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
03011cam a22003617 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Número de control |
w28948 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
NBER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20211020103129.0 |
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA - CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL |
Códigos de información de longitud fija - Características del material adicional |
m o d |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo fijo de descripción física |
cr cnu|||||||| |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
210910s2021 mau fo 000 0 eng d |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
<a href="Bergman, Peter.">Bergman, Peter.</a> |
245 10 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO |
Título |
Using Predictive Analytics to Track Students: |
Resto del título |
Evidence from a Seven-College Experiment / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Peter Bergman, Elizabeth Kopko, Julio E. Rodriguez. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Cambridge, Mass. |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
National Bureau of Economic Research |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2021. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
1 online resource: |
Otras características físicas |
illustrations (black and white); |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
NBER working paper series |
Designación de volumen o secuencia |
no. w28948 |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
June 2021. |
520 3# - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
Tracking is widespread in U.S. education. In post-secondary education alone, at least 71% of colleges use a test to track students. However, there are concerns that the most frequently used college placement exams lack validity and reliability, and unnecessarily place students from under-represented groups into remedial courses. While recent research has shown that tracking can have positive effects on student learning, inaccurate placement has consequences: students face misaligned curricula and must pay tuition for remedial courses that do not bear credits toward graduation. We develop an alternative system to place students that uses predictive analytics to combine multiple measures into a placement instrument. Compared to colleges' existing placement tests, the algorithm is more predictive of future performance. We then conduct an experiment across seven colleges to evaluate the algorithm's effects on students. Placement rates into college-level courses increased substantially without reducing pass rates. Adjusting for multiple testing, algorithmic placement generally, though not always, narrowed gaps in college placement rates and remedial course taking across demographic groups. A detailed cost analysis shows that the algorithmic placement system is socially efficient: it saves costs for students while increasing college credits earned, which more than offsets increased costs for colleges. Costs could be reduced with improved data digitization, as opposed to entering data by hand. |
530 ## - NOTA DE FORMATO FÍSICO ADICIONAL DISPONIBLE |
Nota de formato físico adicional disponible |
Hardcopy version available to institutional subscribers |
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA |
Nota de detalles del sistema |
System requirements: Adobe [Acrobat] Reader required for PDF files. |
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA |
Nota de detalles del sistema |
Mode of access: World Wide Web. |
588 0# - NOTA DE FUENTE DE LA DESCRIPCIÓN |
Nota de fuente de la descripción |
Print version record |
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA |
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada |
I0 - General |
Fuente de encabezamiento o término |
Journal of Economic Literature class. |
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA |
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada |
I20 - General |
Fuente de encabezamiento o término |
Journal of Economic Literature class. |
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA |
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada |
I24 - Education and Inequality |
Fuente de encabezamiento o término |
Journal of Economic Literature class. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Kopko, Elizabeth. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Rodriguez, Julio E. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD |
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
National Bureau of Economic Research. |
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
Working Paper Series (National Bureau of Economic Research) |
Designación de volumen o secuencia |
no. w28948. |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="https://www.nber.org/papers/w28948">https://www.nber.org/papers/w28948</a> |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Texto del enlace |
Acceso en línea al DOI |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="http://dx.doi.org/10.3386/w28948">http://dx.doi.org/10.3386/w28948</a> |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificaión o esquema |
Dewey Decimal Classification |
Koha [por defecto] tipo de item |
Working Paper |