MARC details
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
03563cam a22004217a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Número de control |
w30364 |
003 - IDENTIFICADOR DELl NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
NBER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20221003144727.0 |
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA - CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL |
Códigos de información de longitud fija - Características del material adicional |
m o d |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo fijo de descripción física |
cr cnu|||||||| |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
221003s2022 mau fo 000 0 eng d |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
MaCbNBER |
Lengua de catalogación |
eng |
Centro transcriptor |
MaCbNBER |
084 ## - OTRO NÚMERO DE CLASIFICACIÓN |
Número de Clasificación |
I2 |
Fuente del Número |
jelc |
084 ## - OTRO NÚMERO DE CLASIFICACIÓN |
Número de Clasificación |
J24 |
Fuente del Número |
jelc |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
<a href="Dinarte Diaz, Lelys I.">Dinarte Diaz, Lelys I.</a> |
245 10 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO |
Título |
What Makes a Program Good? Evidence from Short-Cycle Higher Education Programs in Five Developing Countries / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Lelys I. Dinarte Diaz, Maria Marta Ferreyra, Sergio S. Urzúa, Marina Bassi. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Cambridge, Mass. |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
National Bureau of Economic Research |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2022. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
1 online resource: |
Otras características físicas |
illustrations (black and white); |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
NBER working paper series |
Designación de volumen o secuencia |
no. w30364 |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
August 2022. |
520 3# - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
Short-cycle higher education programs (SCPs) can play a central role in skill development and higher education expansion, yet their quality varies greatly within and among countries. In this paper we explore the relationship between programs' practices and inputs (quality determinants) and student academic and labor market outcomes. We design and conduct a novel survey to collect program-level information on quality determinants and average outcomes for Brazil, Colombia, Dominican Republic, Ecuador, and Peru. Categories of quality determinants include training and curriculum, infrastructure, faculty, link with productive sector, costs and funding, and other practices on student admission and institutional governance. We also collect administrative, student-level data on higher education and formal employment for SCP students in Brazil and Ecuador and match it to survey data. Using machine learning methods, we select the quality determinants that predict outcomes at the program and student levels. Estimates indicate that some quality determinants may favor academic and labor market outcomes while others may hinder them. Two practices predict improvements in all labor market outcomes in Brazil and Ecuador--teaching numerical competencies and providing job market information--and one practice--teaching numerical competencies--additionally predicts improvements in labor market outcomes for all survey countries. Since quality determinants account for 20-40 percent of the explained variation in student-level outcomes, estimates indicate a role for quality determinants to shrink the quality gap among programs. These findings have implications for the design and replication of high-quality SCPs, their regulation, and the development of information systems. |
530 ## - NOTA DE FORMATO FÍSICO ADICIONAL DISPONIBLE |
Nota de formato físico adicional disponible |
Hardcopy version available to institutional subscribers |
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA |
Nota de detalles del sistema |
System requirements: Adobe [Acrobat] Reader required for PDF files. |
538 ## - NOTA DE DETALLES DEL SISITEMA |
Nota de detalles del sistema |
Mode of access: World Wide Web. |
588 0# - NOTA DE FUENTE DE LA DESCRIPCIÓN |
Nota de fuente de la descripción |
Print version record |
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA |
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada |
Education and Research Institutions |
Fuente de encabezamiento o término |
jelc |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Education and Research Institutions |
Fuente del encabezamiento o término |
jelc |
690 #7 - CAMPOS LOCALES DE ENCABEZAMIENTO DE MATERIA |
Término local o nombre geográfico como elemento de entrada |
Human Capital • Skills • Occupational Choice • Labor Productivity |
Fuente de encabezamiento o término |
jelc |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Human Capital • Skills • Occupational Choice • Labor Productivity |
Fuente del encabezamiento o término |
jelc |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Ferreyra, Maria Marta. |
9 (RLIN) |
29310 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Urzúa, Sergio S. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Bassi, Marina. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD |
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial |
National Bureau of Economic Research. |
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
Working Paper Series (National Bureau of Economic Research) |
Designación de volumen o secuencia |
no. w30364. |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="https://www.nber.org/papers/w30364">https://www.nber.org/papers/w30364</a> |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICO |
Texto del enlace |
Acceso en línea al DOI |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
<a href="http://dx.doi.org/10.3386/w30364">http://dx.doi.org/10.3386/w30364</a> |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificaión o esquema |
Dewey Decimal Classification |
Koha [por defecto] tipo de item |
Working Paper |